جعل مدرککلاهبرداری

بررسی یک از اعجوبه های کلاهبرداری در ایران؛ دکتر یحیی علوی دهکردی!

یکی از اعجوبه های کلاهبرداری در ایران فردی است به اسم دکتر یحی علوی دهکردی!

این دکتر که سر و کله آن از سال 88 به بعد پیدا شده نه تنها هیچ نهادی به وی ایرادی وارد نکرده بلکه حتی در دانشگاه تهران و امیرکبیر نیز مشغول به فعالیت می باشد!

 

این دکتر قلابی مدعیست که مدرک دکتری خود را از آمریکا اخذ کرده! مهم نیست که 5 سال از اخذ مدرک وی میگذرد اما بد نیست بدانید این کلاهبردار حتی با اینکه مدرکی شبیه به مدرک اصلی جعل کرده اما از امضای رئیس دانشگاه غافل شد.

در تصویر سمت چپ امضایی را مشاهده می کنید که در مدرک این کلاهبردار دیده می شود

در سمت راست نیز امضای اصلی رئیس دانشگاه در همان سال 2009را مشاهده می کنید (در واقع رئیس دانشگاه در سال 2009 Mark B. Rosenberg بوده اما امضای این فرد پای مدرک دکتر قلابی قصه ما مشاهده نمی شود!)

 

مطمئنم که یحیی علوی برای مقطع کارشناسی در دانشگاه University Of Pretoria آفریقای جنوبی بوده ولی همونقدر مطمئنم که کسی که پاش به آمریکا رسیده باشه دیگه هیچ وقت در عنوانش از DR استفاده نمیکنه.
بعلاوه یادتون باشه یه کلاهبردار اگر پاش به آمریکا رسیده بود یه عکس ورزشی با شورت اینجا داشت!

 

 

به دلایلی حدس میزنیم که اسم واقعی این فرد یحیی علوی یا آلکس علوی یا هر چیزی شبیه به این نیست و این هویت را بعد از سال ۱۳۸۸ به خودش داده یا به او داده اند!

به هر روی ‏راه دکتر شدن در ایران ثبت یک دامنه است و خودباوری، محدودیت دیگری ندارید!

متاسفانه صدای ما به جایی نرسید و همچنان این پرسش از وزیر علوم مبنی بر اینکه راهکار این وزارت خانه بعنوان تنها مرجع رسمی تایید مدارک چیست بی پاسخ مانده است!

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=21607

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا