فعالیت های مجرمانه

بررسی وضعیت شبکه پرداخت کشور (شاپرک) پس از گذشت ۳ سال اطلاع رسانی

آیا دست کسب و کار های غیرقانونی از این سرویس شبکه بانکی کشور کوتاه شده است یا همچنان در حال ارتزاق از طریق این شبکه بانکی می باشند؟ با وب آموز همراه باشید

در تصویر زیر اپلیکیشنی به نام پستو (pastoo.ir) که یک اپ دوستیابی می باشد را مشاهده می کنید؛ لینک دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pastooo.mobile.app

نحوه درآمدزایی این اپ به چه صورت است؟

سبک درآمدزایی این اپ به این صورت است که عضویت شما رایگان می باشد اما برای ارسال پیام و ارتباط گرفتن با افراد (دختر یا پسر) باید پکیج خریداری کنید که این خرید از طریق درگاه مستقیم بانکی شبکه شاپرک صورت میگیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که هیچ اطلاعاتی از مالک این اپ وجود ندارد و همانظور که در بخش نظرات مشاهده میکنیداپ هیچ کاربر فعالی ندارد و پروفایل ها غیر فعال می باشند.

اما با بررسی های دقیق این اپ، به مجموعه ای از سایت های صیغه یابی رسیدیم که نه مکان مشخص و نه مالکین مشخصی دارند. مثل سایت همسریابی http://Hoolooo.ir که کاربر را به سایت https://tu1.ir که فیلتر هم نیست هدایت میکند؛ با همان تعرفه پرداخت و همان درگاه پرداخت!

معمولا مجموعه هایی مانند این اپ هنگام پرداخت طبق ترفند قدیمی کاربر را به یک سایت بدون مشکل هدایت میکنند تا پرداخت آنجا صورت گیرد. این اپ هم پرداختی های خود را به سایت های زیر هدایت می کند.

http://joftbook.com

http://samtebook.com

http://samandbook.com

در واقع با یک کد اسکریپت فروش کتاب برای ظاهر سازی اینماد و درگاه پرداخت را دریافت می کنند اما از درگاه برای کسب و کار غیرقانونی استفاده می کنند.

فعالیت این کسب و کار غیر قانونی بر اساس سو استفاده از یکی از نیازهای جامعه و جذب کاربر سرگردان از طریق موتورهای جستجو است و آدمای پشت آن با پنهان کردن هویتشان هرگونه مسئولیتی را از روی دوش خود برداشته اند.

اما نکته جاللبی که حتما باید به آن توجه کنید این است که با ورود به سایت مطالبی را مشاهده می کنید که به هیچ عنوان مفهوم خاصی ندارند اما در واقع این مطالب برای سو استفاده از SEO برای جذب مخاطب از طریق موتورهای جستجو است.

در تصاویر زیر مشاهده میکنید که نادر مایلی از اراک که گرداننده این کسب و کار می باشد برای رونق کسب و کارش برای خودش در وب سایت نظر مثبت هم ارسال می کند و از طرفی به خودش هم پیشنهاد میدهد!

متاسفانه این وضعیت درگاه شاپرک پس از 3 سال اطلاع رسانی وب آموز می باشد …

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=22380

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا