پانزیکلاهبرداری

بررسی اعضای اصلی و گرداننده شبکه غیرقانونی جمع آوری سرمایه مردم تحت عنوان توکن BRG

درحالی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی بصورت شفاف عرضه ICO (جمع آوری سرمایه مردم با هر عنوانی) را به غیر از آنها که مجوز شبکه بورس کشور را دارند و در صرافی های مجاز بانک مرکزی عرضه میشوند را غیرمجاز اعلام کرده مدتی است که شاهد استفاده افراد سودجو از این روش و طرح ادعاهای غیرواقعی برای جذب سرمایه مردم و خروج این پول از کشور هستیم. – منبع

یکی از این شبکه ها که با تبلیغات گسترده در فضای خبری فارسی در حال جذب سرمایه مردم است توکنی است به نام BRG.

این توکن از نظر قوانین کشور بدون پشتوانه است و امروز و در این مطلب قصد داریم تا عوامل این شبکه کلاهبرداری را معرفی و بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

اعضای اصلی و گرداننده شبکه غیرقانونی جمع آوری سرمایه مردم با توکن BRG به غیر از بخش مشاوران همگی ایرانی هستند و آدرس شرکتی که این وب سایت معرفی کرده در مالزی واقع می باشد.

در لیست زیر اسامی اعضای این شرکت را مشاهده میکنید

هاکان استاوی با نام واقعی سینا استوی

حسن گلمحمدی

کیوان عابدی

بهنام خدابخشی

سرشاخه این شبکه فردی است به نام سینا استوی که علاوه بر مدیریت چندین کانال پر مخاطب تلگرامی، بیش از یکسال است که مدیریت وب سایت صرافی آنلاین cryptoland[.]net را نیز عهده دار می باشد.

اما بیایید کمی بیشتر با هاکان استاوی (با نام واقعی سینا استوی) آشنا شویم:

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که فرد مذکور که با نام جدید هاکان در حال فعالیت می باشد، در گذشته فعالیت های زیادی در زمینه دوستیابی و فروش پوشش (کاندوم) داشته است!

این شخص که به صورت رسمی مالک شرکت یکتا اکسیر سبز  (تولید کننده نوشیدنی های آلوئه ورا  و محصولات غذایی) نیز می باشد، به طرز زیرکانه ای تمامی تعاملات مالی متفرقه خود را را با حساب های همین شرکت (شرکت یکتا) انجام می دهد و از این شرکت بعنوان پوششی در برابر فساد مالی خود استفاده می کند.

کانال میلیونی Best of Persian با عنوان @BESTPER نیز تنها یکی از کانال های تلگرامی سینا استوی است که چندی پیش با هدف تخریب مجموعه وب آموز  با این ادعا که بنده (محمد جرجندی) از ایران فرار کرده ام، در جستجوی اطلاعات کلاهبرداری/شیادی اینجانب بود!

البته این فرد تا به این لحظه مطلبی علیه بنده منتشر نکرده است اما بد نیست بدانید که روش های تخریبی و بی اخلاقی فقط یکی از ترفند های این فرد می باشد. برای شناخت بیشتر این فرد بهتری است گریزی به گذشته بزنیم؛ بد نیست برگردیم به سال 98 تا این فرد را بیشتر بشناسیم:

سینا استوی که جزو دراویش گنابادی بود در سال 1396 در درگیری با نیروی انتظامی زخمی می شود. نام این فرد و تصاویر مربوط به وی نیز در اینجا موجود می باشد. حدس ما بر این است که دلیل تغییر نام وی از سینا به هاکان نیز همین موضوع درگیری می باشد.

اما پس از آن شرایط برای سینا استوی بر خلاف دیگر دوستان هم رده اش به سرعت تغییر کرد و به دلیل قدرت تبلیغاتی که این فرد در تلگرام دارد، به سرعت جذب گروهی سیاسی شد. بد نیست بدانید که فعالیت های عجیب این فرد نیز از همان زمان آغاز شد.

از دیگر مواردی که باید در رابطه با این فرد بدانید این است که یکی از ترفند های کثیف این فرد برای حذف رقبا، انتشار شماره موبایل در کانال های میلیونی خود با عنوان صیغه می باشد (مهم ترین ابزار این افراد در خرید و فروش رمز ارز ها شماره تلفن می باشد؛ قاعدتا پس از قرار دادن شماره همراه رقبا در کانال تلگرامی، افراد به ناچار، شماره همراه خود را از دسترس خارج میکنند)

در این نمونه که در کانال حذفیات وب آموز  (https://t.me/webamz) عینا از کانال اصلی ارسال شده است مشاهده می کنید که سینا استوی شماره موبایل فردی به نام آقای شیخی را برای ایجاد مزاحمت در کانال خود که همزمان در حال تبلیغ کریپتولند هم می باشد، منتشر کرده است!

ملاقات سینا استوی با برادر رهبری؟!

در تصویر زیر سینا استوی را در کنار برادر رهبر مشاهده میکنید!

احتمالا به این فکر میکنید که ارتباط سینا استوی با برادر رهبری چیست و در ملاقات با آقای سید هادی خامنه ای چه موضوعاتی رو مطرح کرده است؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این نشست با هدف تسهیل و بکارگیری رمزارزها در شرایط سخت تحریم و قانون گذاری در این حوزه انجام شده است!

هنوز مشخص نیست که مسئولیت سرمایه ای که بواسطه این فرد از کشور خارج می شود با کیست!

و سوال مهم تر اینکه به پشتوانه چه افرادی سینا استوی که در سابقه خود حتی درگیری با نیروی انتظامی در کف خیابان را دارد به ملاقات با برادر رهبری و برگزاری نشست با ایشان رسیده است!؟

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=22592

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. سلام تازگی هم حساب ها رو اجاره میکنه تا پول دزدی واریز کنه ولی طرف نمیدونه که این پول دزدی وهک شده اس

  2. آقا باهزار دوز و کلک و وعده پورسانت منو عضو کانلشون کردن و تو این فاصله ده تا حمله سایبری و مهندسی اجتماعی و فیشینگ و کوفت و…. به سمت من اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا