پلیس فتا

ضرورت ثبت نام در سایت پلیس فتا و ارسال اطلاعات شخصی همچون کد ملی جهت ارسال گزارشات

اگر به عنوان یک فرد عادی که با یک سایت فیشینگ برخورد کرده‌اید و قصد گزارش این وب سایت فیشینگ به پلیس فتا را داشته باشید پس از جستجو در گوگل با عنوان گزارش فیشینگ به وب سایت پلیس فتا خواهید رسید.

صفحه ای که در آن نوشته فرم زیر را تکمیل و ارسال نمایید:

البته ناگفته نماند که خبری از فرم نیست و شما تنها نام فرم را در صفحه می بینید و عملاً هیچگونه فرمی در این صفحه وجود ندارد!

اما این تازه بخشی از ماجرا است و اگر می خواهید بدانید که فرم گزارش کجاست ادامه مطلب را حتما بخوانید 🙂

مجددا از طریق سرچ گوگل با جستجوی کلیدواژه مورد نظر به سایت پلیس فتا رسیدیم و پس از کمی کلنجار رفتن متوجه شدیم که برای ارسال گزارشات باید ابتدا ثبت نام کنیم که متاسفانه در این صفحه قید نشده که ارسال گزارشات نیازمند ثبت نام است!

پرتال گزارش کاملاً جدا از سایت پلیس فتاست و پس از ورود به آن اطلاعاتی همچون کدملی را از شما می‌خواهد.

اما سوال اینجاست که برای پلیس فضا چه فرقی میکند که گزارش توسط چه کسی ارسال شده است؟!

فردی در حال سرقت اطلاعات بانکی است و شما هم به عنوان یک شهروند قانونمند قصد گزارش آن را دارید اما وقتی مشاهده میکنید که سایت پلیس فتا برای گزارش از شما کد ملی می خواهد از ارسال گزارش و ثبت نام در سایت منصرف می شوید و متخلف نیز به تخلف خود ادامه می دهد همچنان.

به همین ترتیب پلیس فتا یک شهروند مسئولیت پذیر را به راحتی از دست داد و همین طور همزمان یک جرم بزرگ در حال اتفاق افتادن است و چیزی نمی گذرد که چندین پرونده فیشینگ با هزاران میلیارد تومان پول بیت المال تشکیل می شود.

دریافت گزارش عمومی باید ساده‌ترین روال ممکن را داشته باشد اهمیتی ندارد که گزارش دهنده چه فردی است مهم این است که آن فرد با هر هویت و ملیتی قصد گزارش تخلفی را دارد که در بستر مجازی در حال رخ دادن است.

با همه این اوصاف نتیجه میگیریم که رویکرد پلیس فتا برای دریافت گزارشات دارای ایرادات بسیار جدی است

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=23194

نویسنده

نویسنده وب آموز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا