پلیس فتادسته بندی نشدهکلاهبرداری

کلاهبرداری کاریابی و استخدام تایپیست، مترجمی، گویندگی!

با گسترش اینترنت و پیدایش مشاغل جدید آنلاین و دورکاری کلاهبرداران هم فرصت رو برای کلاهبرداری مناسب دیدند و با سو استفاده از این عناوین و البته بیکاری و ناآگاهی بسیاری از مردم از آنها سو استفاده میکنند. کلاهبرداری به این شکل است که این کلاهبرداران با درج آگهی های استخدامی با عناوین استخدام دورکاری و غیرحضوری تایپیست، دوبله، مترجمی، دایرکتری!، فروش محصولات، ادمین صفحات، اقدام به شناسایی و جذب قربانی میکنند.

در این آگهی ها کلاهبرداران با درج “تایید شده توسط پلیس فتا” برای ایجاد اطمینان بیشتر از عنوان پلیس فتا هم سو استفاده کرده اند. در ویدیو زیر میبینید که تاییده ای درکار نیست و فقط بر روی سایت اینماد لینک شده در سایت پلیس فتا کلیک میکنند تا تاییده اینماد خود را بررسی کنند. متاسفانه به دلیل خلا قانونی و عدم شکایت مردمی این شرکت ها به راحتی اینماد دارند و از آن برای جلب اطمینان قربانیان سواستفاده میکنند.

اینماد شبکه کلاهبردار استخدامی
ویدیو ادعای جعلی تاییده پلیس فتا
اینماد شبکه کلاهبردار استخدامی
اینماد شبکه کلاهبردار استخدامی

مدل کلاهبرداری به این شکل است که قربانی با دیدن آگهی استخدام با این شرکتها تماس میگیرد و پس از دادن وعده از اون خواسته میشود که مبلغی را برای شروع همکاری و دریافت فایل ترجمه یا پروژه کاری پرداخت کند و پس از آن قربانی به گروهی اضافه میشود که او و دیگر قربانیان در آن هستند، کلاهبردار فایلی را قرار داده و از قربانیان میخواهد که هر کس زودتر این فایل را تایپ کرد میتواند هزینه آن را دریافت کند ولی تمام این بازی صحنه سازی است و آنها هیچ وقت موفق نمیشوند ترجمه را به موقع تحویل دهند! برنده این بازی شیاد هایی هستند که اینگونه گوش یکی از ضعیف ترین اقشار جامعه را میبرند!

در تماس تلفنی با یکی از این شرکت ها و تصویر اینماد مشخص میشود که فردی با نام “افشین اسمعیل نوری ممقانی “مدیر یکی از این شرکت هاست.

کلاهبرداری استخدام آنلاین

کلاهبردار “افشین اسمعیل نوری ممقانی” با مجموعه فعالان تجارت الکترونیک (کارآفرینان سابق) این کلاهبرداری را در ایران پایه گذاری کرد و پس از او دوست سابقش “پروین شریف نیا” از اصفهان ایران کارمند (همکار برتر) را آغاز کرد.

مجموعه ای از کانال ها و صفحات اینستاگرامی پر از اسکرین شات های تایید پرداخت و رضایت مشتری با عناوین جعلی همه با هدف کاریابی جعلی و کلاهبرداری. این شبکه مافیایی کلاهبرداری کاریابی از قربانیان خود که در بین انها دختران کم سن وجود دارند برای ساخت ویدیو های رضایت سو استفاده میکنند و آنها را برای کسب درآمد بیشتر تشویق به فعالیت زیرمجموعه گیری میکنند.

ویدیو از صفحات و تبلیغات شرکت کلاهبردار
ویدیو ساختگی قربانیان شرکت
ویدیو ساختگی قربانیان شرکت
ویدیو ساختگی قربانیان شرکت
ویدیو ساختگی قربانیان شرکت

آبان 1400 سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بخشی از شبکه کلاهبردار استخدام تایپیست برخورد کرده(منبع) ولی همچنان شبکه اصلی درحال فعالیت است. “پروین شریف نیا” در اصفهان گرداننده شرکت ایران کارمند (همکار برتر) است.

چند شرکت اصلی مدتهاست که با عناوین کار آنلاین مثل تایپ، ادمین، دایرکتوری، مترجمی، فروش، گویندگی مشغول به کلاهبرداری از قشر ضعیف جامعه هستند و به نظر ما یکی از کثیف ترین پرونده های وب آموز به این شیادین اختصاص دارد. دفتر شرکت اصلی ممقان و یک کارگاه بسته بندی کارتن به آدرس novinaz[.]ir و novinaz[.]com متعلق به کلاهبردار “افشین اسمعیل نوری ممقانی” است. مجموعه ای از سایت ها توسط این شبکه کلاهبردار ساخته و بر روی آنها اینماد و درگاه بانکی گرفته شده و پس از مدتی بسته شده اند:


iranfileha[.]ir
filehairan[.]com
filehairan[.]ir
webkalaha[.]com
webkalairan[.]ir
iranwebkala[.]ir
sanayefannavaran[.]com

اینها فقط بخشی از نظرات مردم است که به اینستاگرام وب آموز ارسال شده است.

با کلاهبردار “افشین اسمعیل نوری ممقانی ” تماس گرفتیم، اینجا بشنوید که این کلاهبردار چگونه دریافت هزینه پیش از آغاز کار را انکار میکند و در نهایت تماس را قطع میکند!

توضیحات نحوه کلاهبرداری افشین ممقانی در یوتیوب وب آموز

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=27226

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. یه سر به آگهی های استخدام سایت دیوار بزن ببین چطور در همه شهرها این نوع کلاهبرداری هر روز آگهی میشه و روزانه سر هزاران نفر کلاه گذاشته میشه .
    عجیب اینه که دیوار مثلا خبر نداره !

  2. در حال حاضر سایت دیوار را میشه بزرگترین مبلغ ، حامی و منتشر کننده آگاهانه روزانه صدها و هزاران آگهی کلاهبرداری تایپ در شهرهای مختلف ایران دانست که هزاران نفر را مالباخته و مورد اخاذی قرار میدن .
    جالبه که در متن اگهی های کلاهبرداری تایپ درج میشه تایید شده توسط پلیس فتا !!!
    کافیه سری به بخش استخدام دیوار در هر شهری بزنید تا انبوه و انواع اگهی های کار اینترنتی -کار در منزل -تایپ و گویندگی و… را ببینید و البته این موارد جدا از اگهی های اجاره حساب برای صرافی ها و پولشویی به بهانه استخدام است .
    طبق اطلاع ، آگهی های دیوار برای کسب و کارها کم بازده شده و دیوار با فراهم کردن بستر فعالیت کلاهبرداران در حال جبران افت درامد خودش است.
    بهیچ وجه به اگهی های استخدام مشابه در دیوار اعتماد نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا