دسته بندی نشده

بررسی فعالیت‌های شرکت شویاسازان: آیا با یک کلاهبرداری روبرو هستیم؟

در این پست به بررسی یک پرونده وسیع از سوی شرکت «شویا سازان» می‌پردازیم. این شرکت با تبلیغات گسترده و فریبکارانه، و ادعاهای به دور از واقعیت افراد بسیاری را به دام خود انداخته و خسارات مالی و اعتباری زیادی به آنان وارد کرده است.

نحوه فعالیت مشکوک شرکت شویا سازان

تبلیغات گسترده و فریبکارانه

شرکت شویا سازان، با شماره ثبت ۵۶۲۷۸۹ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۳۴۱۵۷۹ با مدیریت شاهین خوشنویسان، از طریق تبلیغات تلویزیونی و صفحات مجازی اینستاگرامی خود و با استفاده از چهره‌های مشهور اینستاگرامی مانند برخی هنرمندان، مدعی است در جهت اشتغال‌زایی و کارآفرینی دستگاه‌های مربوط به خط تولید دستمال کاغذی، سفره یکبار مصرف، قهوه، نسکافه، استارباکس و غیره را به همراه تامین مواد اولیه و با اعطای نمایندگی خود واگذار می‌کند که همچنان در صفحه رسمی اینستاگرامی این شرکت موجود است. شویاسازان برند «هپی هوم» را به‌عنوان تولیدکننده دستگاه‌های بسته‌بندی دستمال کاغذی، نایلون و نایلکس معرفی کرده و مشتریان را با استفاده از سلبریتی‌ها، به خرید و سرمایه‌گذاری این دستگاه‌ها ترغیب می‌کند.

تبلیغات بستن قرارداد تولید نسکافه گود دی

همچنین این شرکت به مانند بسیاری دیگر از پروژه‌های دیگر بررسی شده جهت دفن خبرهایی با عناوینی مانند «کلاهبرداری شرکت شویاسازن» و نظرات مشتریان ناراضی قبلی این شرکت، ریپورتاژ آگهی‌های متعددی را در وبسایت‌های خبری بی‌مسئولیت خریداری کرده‌اند. چند نمونه:

در برخی از خبرگزاری‌ها نوشته «محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است» آمده است که نشان دهنده خرید ریپورتاژ آگهی توسط شرکت شویا سازان است. خرید رپورتاژ آگهی‌های گسترده و در تعداد بالا، مخصوصا با کلمات کلیدی «کلاهبرداری» یک نشانه مهم در مشکوک بودن فعالیت‌های این شرکت است.

علاوه بر تبلیغ در رسانه‌های اینترنتی، این شرکت تبلیغات گسترده‌ای را از صدا و سیما نیز پخش کرده است.

تبلیغات گسترده شویاسازان

ادعای داشتن مجوزهای قانونی

شرکت شویاسازان ادعا کرده است که برند «هپی هوم» دارای مجوزهای لازم برای تولید محصولات است و با پرداخت مبالغ هنگفت حق امتیاز آن را می‌فروشند. با این حال، تحقیقات و گزارش خریداران خدمات و محصولات این شرکت نشان داده است که این برند هیچ‌گونه مجوزی از سازمان غذا و دارو دریافت نکرده و محصولات تولید شده با این برند غیرقانونی تلقی شده‌اند. به همین دلیل، دستور جمع‌آوری این محصولات صادر شده است.

در این ویدئو شاهین خوشنویسان ادعا میکند شرکت شویاسازن بعنوان یک شرکت دانش بنیان پذیرفته شده است، در صورتیکه در تصاویر بالا می‌بینیم استعلام انجام شده، برخلاف این ادعا است!

ادعای دانش بنیان بودن شرکت شویاسازن توسط شاهین خوشنویسان

همچنین خوشنویسان در ویدئوی «گواهی» نانومقیاس خود را نشان می‌دهد:

ادعای دریافت گواهی نانو توسط شاهین خوشنویسان

که در بخشی از این ویدئو می‌بینیم که تنها برای یکی از محصولات (کیسه زباله آنتی باکتریال حاوی نانو ذرات) این گواهی را دریافت کرده است نه برای تمامی محصولات شرکت شویا سازان آریانیک!

گواهی نانو برای یکی از محصولات شویاسازان
گواهی نانو برای یکی از محصولات شویاسازان

انتقال غیرقانونی برند و مجوز

حتی اگر برند «هپی هوم» دارای مجوز بود، انتقال این مجوز به دیگران غیرقانونی است و تنها برای محل خاصی که مجوز برای آن صادر شده، معتبر است. این اقدام باعث شده است که مشتریان ناآگاه در فعالیت‌های تولیدی غیرمجاز گرفتار شوند و به عنوان تولیدکنندگان غیرقانونی تحت تعقیب قرار گیرند. این عمل شرکت شویاسازان منجر به تله انداختن مردم ساده و همچنین سوق دادن آنها در راه اندازی واحد تولیدی غیر مجاز و اتهام به عنوان تولید کننده غیر قانونی خواهد شد (زیرا اکثر افراد عادی نمی‌دانند که مجوزات وزارت بهداشت و استاندارد به هیچ وجه قابل انتقال نیست!)

فریب مشتریان با قراردادهای جعلی

شرکت شویا سازان با ارائه مجوزات ساختگی و ترغیب مشتریان به تولید محصولات، مبالغی را به عنوان حق نمایندگی دریافت کرده است. این قراردادها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشتریان به اشتباه تصور می‌کنند می‌توانند محصولات تولید شده را به فروش برسانند، در حالی که چنین کاری خلاف قانون است و مجازات‌های سنگینی به همراه دارد.

تبلیغات شاهین خوشنویسان برای شرکت شویاسازن در هنگام بستن قرارداد با مشتری نا آگاه

قابل توجه است که در متن قرارداد به زیرکی اعلام شده که گرفتن مجوزهایی از قبیل سیب سلامت، استاندارد و … بر عهده خریدار بوده اما با استعلامات انجام شده از سازمان غذا و دارو گرفتن این مجوزها نیاز به ۱- ثبت شرکت ۲- داشتن تحصیلات مرتبط ۳- ثبت برند و … است و برند ثبت شده اعطایی از سوی شرکت هم مربوط به خود شرکت شویا سازان بوده و دیگر خریداران نمی‌توانند با این برند اعطایی جداگانه برای دریافت مجوز اقدام کنند زیرا که به نام آنها نیست که این موارد از سوی شرکت مورد کتمان قرار گرفته و در تبلیغات به گونه ای اعلام شده که به هر کسی که برند را در اختیار آنها قرار دهند می‌توانند واحد تولیدی را راه اندازی کنند، درصورتیکه در واقعیت اینگونه نیست.

یک مشتری ناراضی شرکت شویاسازان

عدم توانایی در فروش محصولات تولید شده

محصولات تولید شده عملاً قابلیت فروش ندارند و ضررهای صد میلیونی را به هر مشتری که بابت محصولات تولید شده دارند وارد کرده‌اند. لازم به ذکر است که این عمل فوق تنها واگذاری برند بوده که ثبت آن در حال حاضر حدودا ۵ میلیون تومان هزینه دارد اما توجه به اینکه خود شرکت به ساختگی بودن مجوزات چاپ شده در پشت نایلون‌های خود واقف بوده اما باز هم اقدام به فریب افراد کرده و با اظهار این جمله که ما نمایندگی، برند و مجوز می‌دهیم لذا هم ماشین آلات را به قیمت‌های بسیار بالا فروخته و  هم هزینه‌های بسیار زیادی بابت واگذاری نمایندگی اخذ نموده است.

وعده‌های دروغین خرید و سود از شرکت شویاسازان

شرکت شویا سازان وعده خرید تضمینی محصولات تولیدی و سود ماهیانه ۲۰۰ میلیونی را به مشتریان خود می‌دهد، اما این وعده‌ها هرگز عملی نشده‌اند. در نتیجه، مشتریان نه تنها سرمایه خود را از دست داده‌اند بلکه با مشکلات حقوقی و قانونی نیز مواجه شده‌اند. (ویدئوی پایین)

تبلیغات اغواکننده شرکت شویاسازن با درآمد دلاری و تضمین خرید محصولات

پیامدهای کلاهبرداری

خسارات مالی و اعتباری

افرادی که به دام این شرکت افتاده‌اند، دچار خسارات مالی بالای ۱۰۰ میلیون تومان (پیش از نگارش این متن) شده‌اند. این افراد، علاوه بر از دست دادن سرمایه و پلمپ شدن توسط نهادهای نظارتی، اعتماد و اعتبار خود را نیز در میان اطرافیانشان از دست داده‌اند و به عنوان مجرمان سابقه‌دار شناخته می‌شوند.

تهدید سلامت و سرمایه مردم

این شرکت به تازگی قصد ورود به محصولات خوراکی نسکافه با برند گوددی و استارباکس را دارد با توجه به سابقه تاریک این شرکت در رعایت نکردن مجوزهای بهداشتی، ورود آن به بازار محصولات خوراکی می‌تواند سلامت و سرمایه مردم را به خطر بیندازد.

پرونده‌های قضایی مرتبط با شرکت

پرونده‌های در جریان

شرکت شویا سازان و اعضای آن با پرونده‌های قضایی متعددی درگیر هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع: پرونده‌ای در دادسرای ناحیه ۱ الهیه برای شاهین خوشنویسان به عنوان طرف قرارداد مشتریان.
  2. مباشرت در جرم: پرونده‌ای برای ولی الله خوشنویسان به عنوان مدیرعامل.
  3. معاونت در جرم: پرونده‌ای برای سحر یعقوبی تمرین بابت محصولات گوددی و استارباکس.
  4. اتهامات توهین، تهمت و نشر اکاذیب: علیه شاهین خوشنویسان، افشین غلامعلیان، فهیمه طاهرخانی و سحر یعقوبی تمرین.
  5. توهین و تهمت و افترا و نشر اکاذیب: برای شاهین خوشنویسان ،افشین غلامعلیان،  فهیمه طاهرخانی و سحر یعقوبی تمرین.

سایر تخلفات

  • جعل امضا و افتتاح حساب: شرکت متهم به جعل امضا و افتتاح حساب بدون اطلاع مشتریان و سوءاستفاده از مدارک شناسایی آنها در دادسرای ناحیه ۶ و پایگاه سوم آگاهی است.
  • دریافت وجه بابت نمایندگی‌ای که وجود ندارد: در دادگاه حقوقی صدر ۲.
  • هک حسابها و اینستاگرام‌های کاری و شخصی در بازپرسی ۲ و پلیس فتا: در دادسرای جرائم رایانه‌ای.
  • گران‌فروشی و عدم رعایت استانداردها: پرونده‌ای در وزارت صنعت و معدن بابت گران‌فروشی و عدم رعایت استانداردهای لازم.
  • فروش برند بدون مجوز: شرکت متهم به فروش غیرقانونی برند «هپی هوم» بدون داشتن مجوزهای لازم توسط سازمان غذا و دارو است.
  • جعل لوگوی پلیس فتا: پرونده‌ای بابت جعل لوگوی پلیس فتا و فراجا.

نتیجه‌گیری نهایی

با توجه به اطلاعات موجود، شرکت شویا سازان با فعالیت‌های خود، سلامت و سرمایه بسیاری از افراد را به خطر انداخته است. از مقامات باید پیش از اینکه این فعالیت‌های نامتعارف و مشکوک گسترده‌تر شوند و افراد بیشتری را درگیر کنند، اقدامات قانونی لازم را برای متوقف کردن فعالیت‌های این شرکت انجام دهند.

این مطلب به منظور اطلاع‌رسانی و هشدار به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و همکاری با شرکت‌هایی مشابه را دارند، توسط برخی از مالباختگان شرکت شویاسازان تهیه شده است. همواره توصیه می‌شود قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، تحقیقات لازم را انجام داده و از صحت مجوزات و اعتبار شرکت‌ها اطمینان حاصل کنید، و صرفا به تبلیغات اینستاگرامی و حتی تلوزیونی اعتماد نکنید.

مصاحبه با مالباختگان شویاسازان

لینک کوتاه : webamooz.com/?p=31593

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا